Payment with Apple Pay Payment with Google Pay Payment with Visa Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Mastercard in white color Payment with Paypal Payment with Paypal
Fast delivery / Secure payments / Easy returns

Terms of purchase

Välkommen till CLT-CHIANADESIGN! Här hittar du våra fullständiga köpvillkor som gäller för beställningar i vår webbshop. Genom att slutföra ett köp godkänner du dessa villkor.


Priser & betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms Betalning kan göras via:

Betalning kan göras via:

Kort (Visa, Mastercard, American Express, Maestro, Discover, Diners Club, JCB)

Klarna (Kort, Faktura, Delbetalning Internetbank)

Stripe 

PayPal

Apple Pay

Google Pay


Leverans & frakt

Vi levererar inom 1-5 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast näst kommande vardag Vi skickar via PostNord, och spårningslänk skickas till din e-post.


Ångerrätt (14 dagar)

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning, i enlighet med distansavtalslagen.


För att en retur ska godkännas gäller:

• Produkten är oanvänd och oskadad

• Produkten ligger i originalförpackning

• Retur sker inom ångerfristen

Observera att returfrakt betalas av kunden.


Outlöst paket

Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras en avgift på 150 kr för hantering och returfrakt.


Undantag från ångerrätten

Följande produkter omfattas inte av ångerrätten: • Hygienartiklar med bruten försegling (t.ex. örhängen) 

• Specialtillverkade eller personligt anpassade produkter

• Använda produkter eller produkter som hanterats på ett sätt som minskat deras värde 


Reklamation

Om din vara är defekt eller skadad gäller konsumentköplagen. Kontakta oss inom skälig tid, senast 2 månader från att felet upptäckts. Skicka e-post till oss med ordernummer, beskrivning av felet och bild på varan.

Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och erbjuder ny vara eller återbetalning.

Vi följer ARN:s rekommendationer vid tvist: www.arn.se


Tvistlösning

Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Om du bor i ett annat EU-land kan du även vända dig till: ec.europa.eu/consumers/odr


Ansvarsbegränsning

Vi ansvar inte för indirekta skador, leveransförseningar eller andra problem som beror på omständigheter utanför vår kontroll (s.k. Force Majeure). 

Exempel på sådana händelser: myndighetsbeslut, strejk, naturkatastrof, brand, krig, utebliven leverans från leverantör.


Kort om personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR för att kunna fullfölja ditt köp. Läs mer i vår integritetspolicy.


Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda vår webbplats godkänner du användning av cookies. Läs mer i vår cookiepolicy.  


E-post:

[email protected]